Post exclusiv despre bere.

Îmi place berea. Şi tind să cred că mai mult decât oricând. În ultima perioadă am început să mă detaşez de berile pe care le beam fără niciun stres fără să mă gândesc la ce-i în ele ( aici mă refer la bonusuri: mălai, rugină, aşchii, ceai, fulgi de ovăz ) şi-am migrat către ceva mai ” premium “. În continuare o să fac un fel de mini-review-uri la recente descoperiri. Stejar este totuşi iertat de orice acuzaţie – o beau savurez oricând, la orice oră. Nu ştiu dacă din cauza gustului mai tare, after-taste-u’ mai amar sau doar din cauza că scire pe etichetă ” gust puternic, caracter masculin”. E ceva, e acolo, ca o pijama veche confortabilă.
Cum ziceam, am început să înlocuiesc clasicul Beck’s şi Timi cu Silva Black – o bere extraordinar de bună pentru preţul ei şi subapreciată. Silva Black este dovada că românii încă fac bere de calitate şi extrem de ” băubila “. On to the big boys :

Grolsch: Bere blondă olandeză într-o sticlă ce provoacă senzaţii la primul contact. Mecanismul capacului primeşte numai cuvinte de lăuda şi nici berea nu e mai prejos. Deşi la prima gustare îţi lasă senzaţia de un pilsner clasic, când de exemplu bei ceva românesc după ai senzaţia că ai trecut de la sonorizarea din cinema la un radio gâjâit. Deci da, e diferenţă mare.

Kaiserdom: Bere neagră la cutie de 1L (cred că germană, dar are şi semne chinezeşti pe cutie…ciudat dar în fine). What’s not to like? Bine, bine, nu are gustul unui Guinness şi este mai acidulată decât aş vrea-o, dar îţi lasă o aromă de alune prăjite şi un iz de cafea asemănător. Am menţionat că vine la cutie de 1L ?


Konig Ludwig Weissbier: Bere nefiltrată germană. Ţin aici să-i mulţumesc lui Vasi că mi-a deschis ochii către ea. Am fost puţin reticent când am băut prima dată bere nefiltrată ( ce-i drept nu era cea mai bună – Edelweiss ) dar dacă sapi puţin mai adânc găseşti tone de branduri care mai de care mai promiţătoare. Când am turnat-o în halbă cumnată-miu a zis că seamănă cu mierea la culoare şi nu-l contrazic. E la fel de bună precum arată – nu foarte acidulată, cu arome de citrice şi drojdie.

Paulaner Hefe Weissbier: Bere nefiltrată germană. Mai puţină carbonatie ca la Konig Ludwig, aromele de citrice sunt mai puternice şi cea de drojdie mai slabă. Cea mai bună bere pe care am băut-o în ultimul an. Îmi place mai mult ca Guinness în momentul de faţă … so yeah.


4 responses to “Post exclusiv despre bere.

Leave a Reply

