Corporatistul – Partea a III-a

S-a trezit ca de obicei la 6:50. O oră decentă, îi acorda încă 5 minute de stat în pat după ce suna alarma, deși nu puține erau dățile când se trezea destul de mult înaintea ei. Era aceeasi rutină de aproape trei ani. Spălat, mâncat o banană sau un măr – deși două ore mai târziu începea să-i urle stomacul, spălat pe dinți și plecat spre metrou.

Tot drumul până la locul de muncă îl făcea acum de unul singur, rareori întâlnindu-se cu cineva cunoscut. Începuse să-i placă situația, mai mult, dacă vedea un cunoscut câtuși de puțin antipatic prefera să nu se lase văzut, apoi inevitabil abordat de potențialul ” coleg de călătorie”. Dimineața era momentul lui de “zen”. Își aduna gândurile, asculta muzica de pe telefon neschimbată în mare parte încă din liceu. De ce să-și mai întrerupa ritualul pentru o conversație de suprafață asupra locului de muncă sau a vremii?

Era deja obișnuit cu aglomerația de dimineață din mijloacele de transport ce atrăgea de la sine parțială imunitate la mirosuri dubioase, bun simț îndoielnic din partea leațului care probabil avea treburi mult mai importante de făcut decât să-și răpească o secundă de răbdare, astfel evitând să-l împingă la urcarea în metrou și să-l facă să-și scape ziarul. Nu s-a mai agitat nici măcar să-i arunce o privire urâtă individului, nu avea rost.

Rutina îl transformase într-un plictisit căruia nu îi păsa de ce se întâmplă sau se discută pe lângă el pe timpul navetei. Se asorta cu restul lumii, era convertit, la fel de interesant ca un pachet de gume.

Ăsta era gândul lui cel mai negru pentru că nu și-ar fi imaginat că brusc să fie pus în situația de a fi adult. Așa se făcea că momentul lui de zen se transforma într-unul de “ce fac eu cu viața mea”. Simțea că nu s-a distrat, nu a pierdut nopți, nu a legat prietenii câte ar fi vrut deși nu se poate spune că era sociabil din fire. Acum le-ar fi făcut pe toate.

S-a terzit repede din transa în care intrase imediat ce-a pășit în birou. Era luni, a dat noroc cu lumea și-a participat la discuțiile tipice de “ce urăsc ziua de luni”, “ăștia fac cafea din pământ?” și inevitabila “ce-ai făcut în weekend?”.

Și-a aprins PC-ul să dea frâu lucrului. A verificat o vreme mailul plin de forward-uri repetitive “funny compilation” până să găsească ce anume avea de făcut pentru ziua respectivă. A fost bătut scurt pe umăr și abordat de un individ dezorientat :

–         Salut, sunt Dragoș, sunt stagiar aici și e prima mea zi. Am înțeles că tu o să-mi arăți cam cum stă treaba …

–        Salut, bine ai venit. Presupun că ești încă student.

–        Da, sunt în an terminal, aparent îmi încep viața de corporatist mai devreme decât credeam.

–        Mergem la o cafea și te pun în temă. O să-ți placă mult aici.


3 responses to “Corporatistul – Partea a III-a

  • marchisraluca

    Salutare Dragos/Mariu/Vladimir,

    Am dat de postarea asta cand incercam sa imi fac un site pentru romanul meu, “Corporatistul” (http://corporatistulcartea.wordpress.com/) si am vrut neaparat sa iti/va scriu.
    Cele scrise de tine/voi aici reprezinta decorul in care personajele cartii mele isi cauta drumul. Unii se adapteaza, altii se camufleaza, altii evadeaza si isi asuma curajul de a-si urma visele.
    Cine stie, poate iti va face placere sa o citesti.
    Asa cum v-am observat printre randuri, cred ca va fi o lectura interesanta pentru voi.

    Va salut si va doresc toate cele bune.

  • Dragos

    Salutari ! Se parte ca am fost gand la gand la momentul respectiv. Doar ca eu nu m-am aventurat atat de mult, evident nici experienta 10 ani nu am.
    PS: putem primi o “mostra” a cartii ?😀 Format electronic evident.

  • marchisraluca

    Inca odata salutare. Dragos, din pacate n-am cum sa dau mostre electronice, pt ca drepturile de autor apartin editurii…Dar promit ca ti-ar placea sa o citesti si oricum, nu costa o avere. E o carte despre generatia noastra si n-ai cum sa nu te regaseti in ea.

Leave a Reply

